Dagens ämne....är moderntids slaveri....

En kidnappning i Pristina i Kosovo och sedan en bilfärd genom Österrike, Tyskland och Danmark till Sverige, blev ödet för 17-åriga "Tanja". Här såldes hon till svenska män i flera olika städer innan hon lyckades fly. Trafficking är en vinstgivande bransch som ger stora summor pengar åt hallickar och människosmugglare.

Ofta stannar offren inte längre än några veckor på samma plats. Efter det förs de vidare till andra orter. Det beror på att köparna ständigt kräver nya offer, men den korta vistelsen försvårar även polisens arbete. Offret riskerar att ha försvunnit lagom tills dess att polisen fattat misstanke och påbörjat spaning.


Fy fan säger jag bara...jag fick upp mina ögon för kvinnomisshandel och "trafficking" efter jag läste  Stieg Larsson's "män som hatar kvinnor" och "Flickan som lekte med elden"
jag kan seriöst inte fatta varför 40 åriga män ger sig på 12 åriga flickor och  sedan kan se sig själv i spegeln efter det, det är för jävligt att de finns folk som gör sånt.
För någon vecka sedan var jag på en "kvinno Gala" där bland annat folk som Lazee, Basic Element samt komikern Jakob Öqvist var där och uppträde!
Sedan var det en riktigt bra politisk debatt med folk som Gudrun Schyman och Nyamko Sabuni som är  integrations- och jämställdhetsminister!
Det var en riktigt bra kväll asså, synd att mina homies inte kom in på klubben sen bara haha...

Men I alla fall jag tycker att vi ungdomar i dagens läge inser bara inte hur stor makt vi har och hur lite det krävs från varje person, ifall dem flesta av ungdomarna idag skulle tänka till och se att de faktis går att förändra saker och ting så kommer det bli en ljusare framtid!
Folk klagar på skolmaten! Fuck it gör någonting åt skiten då ?  du kan ju inte sitta och bara tro att de ska bli bättre av ingenting!  de finns ju elevråd i varje skola klaga där sen se till att du får någonting gjort!
Sedan från ingenstans ska jag typ byta ämne! jag hoppas att jag verkligen kan åka med till Urix i år att fryshuset folket kan skicka med några elever dit för det skulle vara riktigt nice !

okej nu ska jag skriva klart mitt projekt om Trafficking men maby i will write later  vi får se,

OBS ! Läsarna av den här bloggen får fan i mej skylla sig själva i fall de framkommer stav fel för jag orkar inte bry mej :)





Dagens bild !  [stupid clicka den blir större já svääär! ]


puss kram nyp  on the azzzzz ! BLESS FROM YOUR


Kommentarer
Postat av: hanna

hahaha hahahhaha hahaha

2009-03-20 @ 17:47:32
Postat av: kete

grymt skrivit erik, so truth!

2009-03-21 @ 15:50:42
URL: http://ketelicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0